Thursday, May 7, 2009

Speaker Diseret Macam Penjenayah




Lagi satu projek kerajaan Barisan Nasional iaitu menggunakan polis dan samseng untuk menyeret speaker DUN Perak. Apa kejadahnya puak-puak yang tidak bertamadun ini, menceroboh masuk Dewan yang Mulia dan melakukan kekerasan kepada YB yang dipilig rakyat. Ini merupakan satu lagi episod malang rakyat Perak, kerana tiada lagi tempat yang selamat sehingga Dewan yang Mulia sendiri yang mempunyai pasukan keselamatan sendiri diceroboh oleh orang luar.

Siapa mereka?, macam mana mereka masuk? adalah menjadi tanggung jawab pihak polis yang berkawal diluar. Jadi puak-puak ini dipercayai samseng dan polis sendiri atau UTK yang hanya mengikut arahan pihak atasan tanpa membantah. Kita kecewa bila episod menceroboh seperti berlaku dalam di Parlimen tempoh hari berulang lagi di DUN Perak. Bayangkan jika ada pihak yang membawa bahan berbahaya apa akan terjadi kepada YB-YB kita semua.

Rakuskan kuasa, menidakkan perlembagaan itu yang mampu kita ucapkan. Selamat tinggal BN pada PRU 13 nanti dan kita perlu menghukum mereka-mereka ini yang mencemar kesucian Dewan yang Mulia.

No comments:

Post a Comment