Thursday, May 7, 2009

Barisan Nasional Menzahirkan Kezaliman

Apa yang terjadi pada sidang Dun Perak pada 7 Mei merupakan sejarah hitam dalam Sistem Kerajaan Demokrasi Berpelembagaan. Sejarah ini disaksikan oleh para wartawan yang menjadi pelapor kepada mata dunia. Kini Malaysia di bawah pimpinan Najib bukan lagi sebuah negara demokrasi tetapi sebuah negara diktator. Najib dan BN hanya memikirkan kuasa yang perlu mereka kecapi tanpa memikirkan kestabilan dan keamanan negara. Pengalaman Najib di Thailand menghadiri sidang Asean dengan rusuhan rakyat Thai tidak sedikit pun mengajar Najib untuk menjadi seorang pemimpin yang berwibawa untuk meminpin Malaysia.


Kami menyatakan kekesalan terhadap kenyataan ADUN Pangkor yang menjadi Menteri Besar Haram Negeri Perak bawah pimpinan Barisan Nasional/UMNO. Kenyataan yang tidak bermoral, menyelindungkan kebenaran, tidak bertanggungjawab dan tidak masuk akal. Betapa bodohnya Zamri memikirkan dia dapat menyelindungkan kebenaran daripada pengetahuan rakyat. Walaupun BN/UMNO memiliki agen membodohkan rakyat iaitu media arus perdana, tapi mereka terlupa dengan kerakusan mereka tentang pengaruh media-media alternatif yang kini menjadi tumpuan hangat rakyat mendapatkan maklumat.


Antara kenyataan beliau :

1. Menyatakan kekesalan terhadap sikap Adun Pakatan Rakyat yang tidak mengikut peraturan.
2. Adun Pakatan Rakyat menerapkan undang-undang rimba.

Kenyataan beliau ini disebarkan oleh agen membodohkan rakyat iaitu TV3 di berita utama jam 8 malam bertarikh 7 Mei 2009. Satu lagi agen membodohkan rakyat berita harian, hari ini dalam laman webnya melaporkan seperti berikut :

"Kekecohan itu berakhir pada jam 2.40 petang apabila Sivakumar diiring keluar oleh anggota polis... "
( sumber : http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Friday/BeritaUtama/20090507233216/Article ) 

Wartawan-wartawan media arus perdana memang tidak bertanggungjawab terhadap segala sebaran yang mereka lakukan. Tiada langsung kekesalan di hati mereka menjadi agen membodohkan rakyat dan menyelindungkan kebenaran.

  

Undang-undang rimba mengikut kepala Zambri Kadir. Gambar menunjukan Speaker Perak dari Pakatan Rakyat dikasari.

 

Sivakumar diiring keluar mengikut laporan Berita Harian. Hairan....

Kami rakyat akan memboikot agen membodohkan rakyat. Antara yang tersenarai :

1. TV3
2. TV1
3. TV2
4. Berita Harian
5. News Straits Time
6. Utusan Melayu
 
dan termasuk semua media-media yang menjadi tali barut Rejim UMNO/BN. Rakyat bukan bodoh. Yang bodoh adalah Rejim UMNO/BN.











No comments:

Post a Comment