Tuesday, May 12, 2009

Era Baru Malaysia. Kehancuran Demokrasi

Najib dan rejim UMNO/BN bertanggungjawab memusnahkan demokrasi di Malaysia. Najib tahu dengan kemenangan kes Nizar di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 11 Mei 2009 telah menyebabkan rakyat Perak teruja dengan keputusan tersebut. Inilah masa kebangkitan rakyat yang ditunggu sekian lama semenjak rampasan kuasa rejim UMNO/BN yang diketuai Najib dan Zambri.

Najib tidak membenarkan rakyat untuk bangkit memenuhi hak mereka. Bagi rejim UMNO/BN apa yang penting buat mereka adalah kuasa untuk mereka terus membodohkan rakyat dan menindas untuk kepentingan mereka. Rejim UMNO/BN nampaknya tidak mahu menghabiskan kemelut di Perak dan ingin terus menerus membiarkan rakyat hidup dalam keadaan tidak tenteram dan aman sejahtera.

Kerajaan Perak kerugian besar akibat kemelut politik cetusan rejim UMNO/BN apabila projek-projek pembangunan untuk rakyat terpaksa dihentikan dan pelabur-pelabur luar hilang kepercayaan terhadap kerajaan negeri. Rejim UMNO/BN selayaknya digelar BAPAK PENDERHAKA apabila seruan pemangku sultan Perak, Raja Dr. Nazrin Shah untuk menstabilkan ekonomi Perak tidak diendah oleh rejim UMNO/BN.

Semakin hari, rakyat Perak makin muak dan jelik dengan sikap rejim UMNO/BN. Kebangkitan rakyat hari ini, tidak dapat lagi dibendung dengan akta-akta zalim yang diamalkan rejim UMNO/BN. Krisis terbaru ini telah membuka ruang liang lahad rejim UMNO/BN lebih luas lagi. Hanya menunggu masanya sahaja rejim UMNO/BN rebah dan disemadikan. Lipatan sejarah hitam ciptaan rejim UMNO/BN akan terpahat sebagai tugu kehancuran demokrasi di Malaysia.

Rakyat tidak akan berdiam dan membatu seperti jangkaan rejim UMNO/BN. Setiap hari saluran maklumat alternatif yang memaparkan kebenaran terus menjadi pilihan sumber maklumat. Media arus perdana yang menjadi agen rejim UMNO/BN tidak mendapat sambutan sehangat media alternatif. Sebaran maklumat dari media perdana adalah amat meragukan kerana ia penuh dengan penipuan jahat yang bertujuan menyekat kebenaran disebarkan. Rejim UMNO/BN dan agen-agen sekutu jahatnya akan meneruskan rangkaan kejahatan mereka bagi memastikan rakyat terus ditindas, dizalimi dan diperbodohkan DULU, KINI, dan .......... Pakatan Rakyat akan terus berjuan menegakkan keadilan dan hak rakyat. Ayuh bersama Pakatan Rakyat. Tinggalkan rejim UMNO/BN.

No comments:

Post a Comment