Tuesday, July 13, 2010



BUKIT GANTANG, Bersedeqah adalah 1 ibadah. kemiskinan dan kesusahan adalah fitrah dalam kehidupan didunia ini, kerana golongan ini adalah antara golongan yang disebut oleh Allah didalam Al-quran. Oleh itu Dewan Pemuda PAS Kawasan Bukit Gantang telah mengambil satu inisiatif untuk mengadakan kempen "SEKAMPIT BERAS, SEKILO GULA".
Tujuan utama Kempen ini diadakan adalah untuk mendidik masyarakat agar wujud dalam diri setiap ummah sifat mahabbah, ihsan terhadap sesama insan. Di samping itu juga ianya dapat mengajar masyarakat supaya prihatin terhadap golongan Fuqarak wal Masakin yang masih lagi terdapat di Malaysia.
Oleh yang demikian pihak Dewan Pemuda PAS Kawasan mengajak masyarakat bersama-sama menghulurkan bantuan untuk meringankan beban golongan tersebut disamping bersama menjayakan kempen ini.
AKAUN DEWAN PEMUDA PAS BUKIT GANTANG : 080-400-100-2599-0 (BIMB) / 158051407777 ( MAYBANK )

Firman Allah SWT didalam Al Quran : Perumpaan orang-orang yang bersedekah harta mereka pada jalan Allah, seperti sebijik benih yang tumbuh padanya 7 tangkai pada setiap tangkai itu tumbuh 100 biji benih.

No comments:

Post a Comment