Monday, June 28, 2010

Utusan Malaysia Perlu Lebih Bertanggung Jawab Menjaga Kesucian Ayat Quran?


Kami ingin menegur pihak Utusan Malaysia supaya lebih bertanggung jawab di dalam mengeluarkan artikel yang berkaitan ayat Al-Quran, dimana di dalam artikel Ruangan Mega keluaran Isnin 28-6-2010 berkaitan ReadPen telah menzahirkan ayat Al-Quran surah Al-Isra bermula ayat 59 sehingga ayat 66 dengan begitu jelas sekali walaupun ia kecil namun dapat dibaca dengan baik, lebih-lebih lagi bagi orang yang sentiasa membaca Al-Quran.

Pihak Utusan Malaysia yang sudah berusia lebih separuh abad perlu lebih peka terhadap sensitiviti agama Islam dan perkara seperti ini sepatutnya tidak berlaku. Kami berharap pihak Kementerian Dalam Negeri mengambil tindakan yang sewajarnya berhubung kesilapan ini. Kerana bagi kami ia amat serius dan perlu diberi perhatiaan sewajarnya.

Bayangkan lebih 2 juta naskhah dikeluarkan dan ia bertebaran seluruh Malaysia dan dilanggan oleh berbilang kaum dan agama. Kita khuatir ia akan menjadi bungkusan nasi lemak dan pelbagai kegunaan lain yang akan mencemarkan kemulian ayat Al-Quran ini. Kita menyeru pihak Utusan malaysia dapat membuat sesuatu untuk memastikan perkara ini tidak terjadi.

Lu fikir la sendiri....................

No comments:

Post a Comment